Cum creezi un concept de design interior pentru magazin?

Modul în care este conceput designul interior al unui magazin îi poate determina cu siguranță succesul și în cele din urmă profitabilitatea. Astfel, este esențial ca atunci când se dorește deschiderea unui spațiu comercial să se țină cont de 5 reguli de bază în crearea unui design interior corect. Ca și studiu de caz, vom alege conceptul de magazine din lanțul De la Jupanu’, proiect de care ne-am ocupat noi la It’s Private Design, pentru a exemplifica și a vedea în concret modul în care am ținut cont de aceste reguli și cum au fost ele aplicate pentru acest client.

Așa cum precizează David Iolanda, lead architect la It’s Private Design, atunci când începem un proiect de design interior nu trebuie sa urmăm o rețetă, ci doar sa găsim soluția cea mai potrivită de concept,  sa găsim esența proiectului.

1. Nișa ta de clienți

Înainte de orice, atunci când îți dorești să-ți deschizi un magazin cu vânzare de produse,  prima întrebare la care este necesar să știi răspunsul este – Cui se adresează brandul?

Astfel, pentru a te asigura că vei reuși să te adresezi nișei tale de clienți, este nevoie de o analiză pentru a afla cine sunt clienții tăi, astfel încât toate elementele grafice, decorurile și materialele din spațiu, să transmită valorile brandului tău într-un limbaj potrivit și adaptat la preferințele clienților tăi.

  • În cazul de față, pentru ca De la Jupanu’ este un brand autentic românesc și are o clientelă ce apreciază gusturile tradiționale românești, am reinterpretat grafica motivelor tradiționale și am utilizat-o in design.
  • Am folosit deci conceptul de motive tradiționale reinterpretate într-un mod creativ

2. Găsește tematica principală a magazinului

De la Jupanu’ este un brand B2C (business to consumer =  de la afacere la cumpărător persoană fizică) al celei mai mari companii de procesare de carne din județul Bistrița-Năsăud. Majoritatea clienților îl cunosc sub denumirea de Măcelăria De la Jupanu’.

  • Pornim de la această idee și având în minte modul în care oamenii percep magazinul, am realizat întregul concept în jurul elementelor definitorii ale unei măcelării.
  • Am propus în amenajare suprafețe de lemn în nuanță naturală, care să ne amintească de “butcher table”(masa măcelarului).
  • Am propus în amenajare suprafețe de lemn în nuanță naturală, care să ne amintească de “butcher table”(masa măcelarului).
  • Am reinterpretat într-un mod decorativ ideile de “sorț de piele al măcelarului” și de “cârlige metalice” folosite în suspendarea bucăților de carne în fabrica.

Pornind de la ideea de hârtie de împachetat produsele de carne, am folosit rola de hârtie în mod decorativ și am “ștampilat-o” grafic, în mod sugestiv, asemenea ștampilelor ce asigura calitatea cărnii.

3. Adaugă grafică personalizată în designul interior

Am propus introducerea conceptului de utilizare a elementelor grafice decorative, pentru a oferi o notă mai accesibilă, mai deschisă și mai caldă întregului magazin.

  • Astfel, opțiunea noastră a fost ca subiectul central în desenele ilustrate să fie diferite animale, reprezentând tipul de carne folosit în vânzarea din măcelărie.
  • Grafica în care sunt respectivele desene este una aleasă special  – mai exact stilul de desen cu creion grafit. Acest tip de grafică este reprezentativ atât pentru o măcelărie, dar și pentru un magazin mixt, deoarece se dorește integrarea în vânzare și a produselor de băcănie.

4. Cromatică și materiale

Atunci când vine vorba despre culori și materiale folosite în interiorul magazinului, nu trebuie să încerci să reinventezi de la zero un concept, pentru că este foarte greu – dacă nu chiar imposibil. 

Mergi mai bine în istorie și găsește elementele definitorii a ceea ce vrei să transmiți prin designul interior. Iar pentru acea unicitate mult căutată, alege să combini toate acestea într-un mod cât mai personalizat.

  • Am pornit de la ideea că dorim un spațiu cald – de măcelărie combinat cu băcănie. Am utilizat așadar o gamă caldă, de culori deschise: cafeniu, alb, accente antracit și elementul distinctiv față de concurență: acel 5% roșu.
  • Am folosit atât un mic procent de profilaturi clasice pentru eleganță și căldură,  dar, în contrast, am folosit și volume placate cu ceramica albă, în formă de mic pătrat, dar și bare metalice antracit.

5. Elementul distinctiv față de concurență

Un alt aspect important este reprezentat de analiza concurenței din toate punctele de vedere, inclusiv din cel al designului interior. Clienții rețin vizual anumite elemente din magazin, pe care mai apoi le asociază cu un anumit brand, iar din punct de vedere psihologic, de cele mai multe ori, culorile sunt cele pe care le reținem cel mai ușor.

  • Roșu ar fi probabil prima culoare la care ne-am gândi în raport cu o măcelărie, cu carnea in general. Cu toate astea, majoritatea concurenților, la momentul creării conceptului interior De la jupanu’, nu aveau această culoare inclusă în brandingul lor.
  • Așadar, am hotărât să utilizăm roșu ca și culoare de accent în interior, urmând regula deja cunoscută de “5% roșu”, deci puțin ca și procent, dar cu un mare efect vizual asupra clienților.

Așadar, ține cont de aceste 5 principii când gândești designul interior al magazinului tău de produse și nu ezita să iei legătura cu echipa noastră de specialiști de la It’s Private Design. Astfel, te putem susține cu idei inovative și putem reuși să transformăm împreună spațiul tău comercial într-un loc cu adevărat atractiv pentru clienți, ținând cont totodată de particularitățile business-ului tău.