Cum crești vânzările unui magazin? 

Când vine vorba de creșterea vânzărilor unui magazin, un aspect esențial îl reprezintă designul interior al acestuia. Culorile alese, modul în care mobilierul este amplasat, formele și toate celelalte detalii de efect pot determina timpul petrecut de către clienți în magazin, interacțiunea lor cu produsele și în final decizia de cumpărare.

Astfel, un magazin devine mai mult decât atât, se poate transforma într-un spaţiu inspiraţional pe care oamenii să-și dorească să îl reviziteze nu doar pentru o experiență plăcută a cumpărăturilor, ci și datorită atmosferei deosebite pe care o transmite.

În continuare sunt prezentare cele mai importante 5 lucruri ce trebuie respectate atunci când este creat unui plan corect pentru proiectul de design interior al unui magazin.

1. Prima vizită a clientului în magazin

Cum prima impresie contează destul de mult și determină viitoarele acțiuni ale clienților, pornim de la crearea unui plan ușor de înțeles de către aceștia încă de la prima lor interacțiune cu spațiul și acordăm o grijă aparte pentru:

  • dispunerea majoritară a produselor să fie făcută pe rafturile dispuse perimetral
  • marcarea clară a zonei de recepție

Ținând cont de respectarea acestor 2 recomandări, orientarea celor care intra în magazin va fi mult mai facilă, ei știind exact unde sunt expuse produsele existente și unde pot face plata în cazul unei achiziții, încă de la început.

2. Element de interes la ieșire

Având în vedere diversitatea comercială actuală, multe persoane intră în interiorul magazinelor doar pentru a-și face o impresie, petrec un timp scurt și pleacă. Astfel, în ipoteza în care un client va parcurge un traseu rapid și direct prin magazin, încercăm să “blocăm” ieșirea cu un element de interes.

În acest mod reușim să reținem atenția clientului pentru mai mult timp în interiorul magazinului, el oprindu-se cu privirea asupra acestei amenajări aflate în apropierea ușii.

Astfel, este foarte posibil ca el să-și dorească să mai rămână, apoi chiar să găsească ceva ce îl interesează sau de care și-a amintit că are nevoie, iar șansele de achiziție cresc considerabil.

3. Creăm o zonă care invită la socializare

Existența unei zone in proiectul de design interior, in magazin, care să-i invite pe clienți să interacționeze între ei și să petreacă timp în interiorul magazinului este foarte folositoare, iar aici este vorba despre zona lounge.

De ce este important să avem un astfel de loc special în magazin?

Din următoarele motive:

  • este o zona instagramabilă – va atrage atenția într-un mod plăcut și clienții vor dori să-și facă fotografii aici pentru a le posta pe rețelele de socializare
  • aici pot fi realizate prezentări de noi produse – pot fi explicate caracteristicile noului produs și explicate beneficiile pe care clienții le pot avea dacă decid să îl încerce
  • clienții pot testa olfactiv / tactil mostre de produse – acest aspect este foarte util în vânzări, întrucât clienții pot simți efectiv mirosul sau textura unora dintre produse, ceea ce îi va face să-și dorească mai mult decât atât și îi va determina să cumpere produsul pentru a-l folosi în continuare acasă

Toate cele de mai sus contribuie la creare unei atmosfere calde și prietenoase care să invite la dialog şi la deschidere din partea clienţilor, personalul putând interveni și identifica în acest fel nevoile cumpărătorilor, oferindu-le astfel cele mai potrivite produse pentru ei.

4. Este necesară dinamizarea spațiului interior

Scopul pentru care este necesară dinamizarea spațiului din interiorul magazinului este creșterea timpului de interacțiune al clientului cu produsele aflate la vânzare, iar acest lucru poate fi realizat prin tehnici profesioniste de design interior.

Așadar, adăugăm mobilier de expunere a produselor în zona centrală, având în vedere cele de mai jos:

  • avem astfel posibilitatea de a expune mai multe produse, folosind stendere de proporţii mai adecvate unei expuneri mai cantitative, cu un design care să pună în evidenţă produsele.
  • este necesar să acordăm o atenție deosebită faptului că designul mobilierului de expunere trebuie să scoată în evidență produsele.
  • creăm un traseu mult mai organic de parcurs de clienți prin magazine, ci nu unul care doar să definească conturul încăperii

Efectul dinamizării este cel dorit, și anume creșterea timpului de interacțiune al clientului cu produsele prin facilitarea accesului la acestea. Astfel, datorită poziționării ingenioase în partea din centru a încăperii a unora dintre produse, este mult mai probabil pentru clienți să le cadă atenția pe ele, având în vedere că ei traversează inevitabil această zonă atunci când se plimbă prin magazin.

5. Zone de interacțiune între personal și clienți

Zonele destinate interacțiunii personalului din magazin cu clienții ajută dacă se ține cont de următoarele aspecte:

  • adăugarea unei zone de testare produse, unde există un angajat care să ajute clienții 
  • oferirea oportunității unor sesiuni de machiaj sau dermoanaliza 
  • implicarea atenției față de client, demonstrând grijă pentru intimitatea utilizatorului, prin poziționare în unghi față de direcția de mers

Cu ajutorul acestor tipuri de activități desfășurate în interiorul magazinului, clienții vor fi impresionați și își vor aminti despre experiența trăită aici, fapt ce îi va termina să revină în acest loc pentru a cumpăra. În plus, prin relaționare cu personalul se crează o anumită conexiune, iar dorința de avea parte și în viitor de o astfel de experiență le va ușura decizia în ceea ce privește achiziția de produse dintr-un loc în care s-au simțit atât de bine. 

Spațiul unui magazin este mult mai mult decât atât, este unul unde sunt expuse produsele într-un mod inspirațional, un loc elegant unde clienții se simt speciali datorită designului interior fluid și natural realizat. Experiența standard de shopping este astfel transformată într-un cumul de experiențe și interacțiuni, ceea ce va aduce cu siguranță notorietate și o creștere a vânzărilor.

Așadar, dacă îți dorești să fii sigur că vei avea vânzări în viitorul tău magazin sau îți dorești să le crești pe cele ale spațiului de vânzare deja existent, designul interior corect realizat este esențial. Astfel, noi de la It’s Private Design te așteptăm să ne contactezi și să găsim împreună cea mai bună variantă de amenajare a magazinului tău, alături de echipa noastră de experți și profesioniști în domeniu, astfel încât el să atragă și să mențină cât mai mulți cumpărători.