Soluții pentru a avea restaurante deschise în pandemie și ajutorul venit din design de interior

După măsurile inițiale, din primăvară, generate de pandemie, dintre locaţiile de tip restaurant 48,3% au fost închise parţial, în timp ce 39,7% au rămas deschise. Redeschiderea parțială a avantajat pe cei cu terase, dar studiul Restograf în parteneriat cu HORA desfăşurat în rândul proprietarilor şi managerilor de localuri, în perioada 07-22 iulie relevă faptul că 42,7% dintre antreprenorii din domeniu au apelat la activitate suspendată sau locaţii complet închise.

Este clar că deschiderea propriu-zisă a restaurantului și servirea meniurilor în interior nu este încă posibilă. Dar sunt moduri în care puteți adapta afacerea în această perioadă. Am găsit soluții care funcționează internațional și le traducem la situația HoReCa din România.

Idei practice inspirate de design pentru a-ți menține afacerea și a redeschide interiorul restaurantului tău în timp de pandemie.

În situația în care din octombrie Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a decis noi reguli de funcționare pentru localuri, am decis să adunăm cazurile și ideile de succes, reinventări sau redecorări care au permis restaurantelor să rămână deschise în pandemie.

Ne-am ghidat în realizarea topului de idei după 2 dimensiuni ale afacerii, de la modul de funcționare și conceptul confirmat, la ajutorul pe care domeniul nostru poate să îl dea, mai ales acum când aveți timpul necesar să faceți modificările de concept de design interior.

Ce luăm în considerare pentru a schimba sau adapta activitatea, pentru restaurante deschise în pandemie:

  1. Succesul conceptului de Restaurant / Shop –  cea mai la îndemână transformare pentru a menține restaurante deschise în perioada asta.

  2. Mixul de mâncare cu alte idei/soluții de produse care sunt compatibile și accesibile, pentru restaurante deschise și soluții combinat

Cele două condiții de mai sus sunt folosite de mulți ani în alte țări și funcționează perfect datorită combinațiilor de stiluri și stimulente, de la vizual la olfactiv și tactil, care trezesc sentimente și interes în clienți.

Facem însă aceste combinații cu grijă și cu atenție la specificul brandului, pentru ca rezultatul să fie unul de succes și care să nu implice o reinventare completă. Deși de impact în media, cazul restaurantului cu stele Michelin Costes din Budapesta, care a reorganizat spațiul de servire a mesei pe orizontul orașului într-o roată carusel, nu este fezabilă pentru toată industria de restaurante din România.

Așadar, soluțiile pe care vi le prezentăm sunt de transformare a spațiului interior și suplimentarea veniturilor la locație, în timp ce partea de comenzi merge mai departe.

Restaurante deschise cu un plus de gust și potențial de cadou: adoptarea de produse de Patiserie/Cofetărie – Florărie – Cărți.

Schimbați meniul și adăugați spre vanzare directă produse de patiserie și cofetărie. Prezentate alături de buchete deosebite de flori, meniurile dulci încântă clienții la nivel olfactiv, prin mirosul brioșelor și vizual prin flori. Sau invers.

Vei invita iarăși clienții să calce pragul spațiului, iar ei vor fi încântați de ideea de a putea rezolva două taskuri deodată.

Un book-shop integrat în ”meniu” este varianta ideală pentru cei care alături de mâncare preferă și relaxarea.Sigur, nu de citit în interiorul restaurantului, ci de cumpărat pentru acasă, cu rol de cadou pentru tine sau cineva drag.

Evităm însă idei nepotrivite pentru buget sau pe muchie de lege, şi alegem un design care să includă noile oferte, fără să fie nevoie de trucuri.

Un astfel de exemplu extrem de reinventare, în Polonia, este cel în care o sală de fitness a încercat să evite închiderea declarându-se biserică şi magazin. Noi însă ne concentrăm pe trenduri şi pe preferinţele naturale ale clienţilor, care caută satisfacerea tuturor simţurilor.

Dacă nu îți mai poți invita clienții să servească masa în interiorul locației, oferiți acestora posibilitatea să vă calce pragul pentru un alt motiv. Prezentarea pe mese a diferite cărți potrivite pentru cei mari sau cei mici (în funcție de specificul restaurantului) oferă posibilitatea, celor care doresc, de a cumpara direct de la voi un set complet pentru un cadou.

Clienții care vă cunosc, dar și cei care vă descoperă acum, vor ține minte inventivitatea din perioada asta, vor reveni și când locația se va redeschide ca restaurant.

Un studiu Deloitte “The Restaurant of the Future Arrives Ahead of Schedule – Time to Get on Board”, subliniază faptul că pe primul loc în alegerea unui restaurant la clienți este confortul sau ușurința de a comanda, 62% dintre respondenți spunând că acesta este motivul principal pentru care rămân fideli unei locații. În contextul actual, comoditatea include și costurile de livrare și timpii de așteptare, locațiile de preluare și contactul cu personalul și, așa cum am propus mai sus, experiența din locație și faptul că a găsi mai multe lucruri dorite în același loc contribuie la acest factor de conveniență și fidelizare.

.

Restaurante deschise constant, cu un design interior ce le transformă: gift shop, băcănie, fashion store.

Alte metode pentru a continua să utilizezi spațiul interior sunt adaptate la lucrurile care atrag clienții. Sunt elemente de impact și comoditate pentru cei care caută cadouri, dar și pentru cei cărora le lipsește experiența de restaurant și iubitorii de gourmet

Restaurante deschise, transformate în băcănie:

poți remodela ușor interiorul restaurantului, realizând și incluzând în design piese de mobilier pentru expunerea diferitelor produse. Pot fi produse ale furnizorilor cu care deja colaborezi, și pe care nu vrei să îi pierzi sau creațiile producătorilor locali pe care vrei să îi sprijini și care îți aduc plus valoare.

Îți propunem moduri de aranjare pentru produse care pot deveni cadouri sau experiențe culinare speciale: sticle de vin, borcane cu diferite sosuri, paste făinoase, brânzeturi, și desigur legume și fructe proaspete. Conform unui sondaj Accenture, consumatorii chestionaţi arată că au cumpărat fructe proaspete (30%) și legume (26%) mai mult acum decât înainte de criză.

Ne concentrăm așadar pe trenduri și preferințe și le includem în ofertă, iar designul îl adaptăm acestora.

„Băcănia a fost, până de curând, o zonă în care mulţi au fost reticenţi în a face cumpărături online, dar COVID-19 a schimbat rapid acest lucru. Pe măsură ce organizaţiile se adaptează, cuvintele de ordine trebuie să fie încredere, relevanţă şi comoditate.” (Jill Standish, senior managing director Accenture’s global Retail practice)

Transformați spațiul interior al restaurantului într-un gift shop, pentru experiența completă oferită clienților, și noi fani.

Un exemplu de astfel de reinventare de la restaurant, la restaurant gift shop, cunoscut de iubitorii de emisiuni Netflix, este cel al restaurantului Tai O din Hong Kong, care a fost reînviat de cei trei protagoniști ai emisiunii Restaurants on the Edge: Nick Liberato, Karin Bohn și Dennis Prescott. 

Zona limitată pentru servirea mesei, meniul și percepția asupra zonei de vânzare a fost redefinită, iar spațiul a devenit subiect de conversație.

„Intrăm și curățăm spațiul, pentru că vrem cu adevărat să îl simplificăm. Vrem să scoatem în evidență articolele lor frumoase, într-un mod în care să pară speciale” a explicat designerul de interior Karin Bohn în mai anul trecut, în timpul filmărilor.

Expuneți așadar, vorbiți și creați povești, apoi vindeți aceste exponate. Pot fi unele dintre produsele pe care le folosiți în mod normal în bucătărie sau produse realizate de artizani care au suferit și ei din cauza pandemiei.

Idei pentru acest scop sunt produsele handmade din lemn (sucitoare de lemn, tocătoare de lemn), ce devin cadouri sau găsesc utilizări în orice casă. Sau oferiți spre vânzare elemente de design interior cu piese decorative cum ar fi: pălării de soare, covoare sau alte tipuri de textile, care se produc în zonă și pentru care aveți nevoie doar de un mod inedit de expunere.

Restaurante deschise spre o nouă zonă, expozițională.

Spațiul vă permite, zonele sunt complementare: food și fashion sunt zone intense vizual, iar combinarea lor nu poate aduce decât beneficii. Expuneți produse de îmbrăcăminte în restaurant, ce pot fi de exemplu articole vestimentare personalizate cu brandul restaurantului sau piesele pe care le folosiți  în uniforma angajaților, de la șorțuri din piele, la bandane, sau ii, parte din portul local sau tradițional.

Am insistat pe componenta locală și în articolul despre trenduri în amenajarea unui restaurant în 2021, iar sfaturile de acolo le puteți combina cu experiența și specificul locului și localului, pentru rezultate care aduc profit suplimentar și mențin restaurante deschise, spații utilizate la maxim și clienți fideli.

Exemple reale ale transformărilor din pandemie și restaurante deschise ca noi experiențe.

Marty Muzeului din Cluj-Napoca: Și-a transformat restaurantul într-un sandwich shop, iar schimbarea a implicat și numele “ Prăvălie cu Sandvișerie”. Au inclus o zonă expozițională cu vânzare a produselor pe care ei le recomandă clienților și pe care le folosesc în preparate.

Baracca Cluj-Napoca: restaurant fine-dining care se concentra pe o bucătărie contemporană care susţine o viaţă sănătoasă, acum realizează produse de panificatie, și diferite alte preparate “la borcan”, venind în întâmpinarea clienților ce acum iau masa ”la pachet”.

DaPino Cluj: un exemplu de mix de restaurant și băcănie, care funcționează cu succes dinaintea pandemiei. Adaugă pentru cunoscători și pasionați experiența completă a unei mese speciale.

Așadar, ca o concluzie, fie că vi se potrivește reinventarea sau adăugarea de produse la cele existente, fie este vorba de o altă afacere care poate veni alături de voi pentru că și ea la rândul ei are de suferit din cauza pandemiei, soluții au fost deja încercate și confirmate de piață.

Designul, brandingul și arhitectura de interior, cu sprijinul unui designer de interior cu experiență ca cei din echipa It’s Private Design, vă oferă atuul designului prin specific propriu vouă, atenție la detalii și reinventare într-un stil contemporan eclectic cu tendințe ușor minimaliste.

PS  It’s Private: Fiecare soluție oferită de noi este un concept inedit, deosebit estetic cât și foarte coerent funcțional, util și perfect detaliat tehnic. Experiența profesională și background-ul în arhitectură permit studioului un melanj între interior design cu design decorativ, arhitectură de interior și branding care să vă servească scopurilor imediate, dar și pe termen lung.

Permiteți-ne să vă inspirăm, cu exemple aplicabile, din experiență și studii.

Și vom găsi împreună soluţii ingenioase care să te ajute să îţi redeschizi restaurantul în timp de pandemie