Design interior magazin. Succesul începe cu un plan și se definește prin amenajare: Magazin ce Vinde.

Aceste idei pentru design interior și MUST HAVE în amenajare magazin țin și de principii de psihologia cumpărătorilor. Am studiat, ca arhitecți de interioare  și designeri, detaliile care construiesc un brand care ajunge la succes și la clienți care revin.

Designul interior al magazinului este o carte de vizită pentru brand, și participă activ și creativ la dezvoltarea brandului.

Pandemia a adus noi reguli, pentru amenajări care au trebuit să ia în calcul și siguranța clienților. De la crearea de noi culoare, la signalistică și moduri de expunere, program sau limitarea numărului de clienți, acestea sunt provocări noi pe care fiecare locație le trece în această perioadă.

Dar în general, un magazin, showroom sau spațiu de vânzare are următoarele lipsuri:

  • Vitrina nu este pe măsura brandului sau a produselor.

  • Unele standuri de expunere sunt mai vizibile decât produsele pe care trebuie să le scoată în evidență.

  • Spațiul este prea aglomerat sau, mai grav, este irosit.

Designul interior este o unealtă extrem de importantă în strategia de marketing a unui brand. De cele mai multe ori, avem o singură șansă să creem o legătură cu potențialul client. Astăzi, vă spunem care sunt modurile prin care o  amenajare de magazin reușită este o investiție în succesul afacerii și creșterea brandului.

Ne recomandă experiența ce se acumulează pentru studioul It’s Private Design din 2012 în colaborarea cu clienți privaţi şi dezvoltatori imobiliari din segmentul high-end rezidențial, din domeniile HoReCa, Office, Concept Store și Expoziționale, sub coordonarea arh. Iolanda David.

Cum se face o amenajare de magazin pentru a crește vânzările?

Știm cât de importantă este ideea ce stă la baza unui Concept Store, sau cât e de relevant un design interior de magazin, de showroom sau stand de expoziție, pentru că sunt elemente incluse de zeci de ani în manualele de branding ale celor mai mari francize din lume.

La început, pentru o taxă unică, cei interesați puteau cumpăra planuri pentru clădirea McDonald’s și amenajare interior pentru eficiență maximă, designul cu arcurile aurii, o descriere de 15 pagini a „Sistemului de servicii Speedee” și o săptămână de instruire.

Și astăzi francizele mari includ aceleași indicații, testate în ani de chestionare, focus grupuri și analize de costuri și vânzări, de trafic și procent de retenție a clienților.

Pentru cei care însă se bazează pe cunoștințe proprii și sfaturi profesionale, bazele succesului printr-un concept de magazin ce atrage, vinde și rămâne preferat  se regăsesc mai jos.

Cele 3 componente de bază într-o amenajare magazin ce vinde:

1. Designul interior al magazinului trebuie să aducă Brand Awareness – valoare brandului magazinului/gamei/afacerii și diferențiere față de concurenți.

Designul trebuie să se remarce în comparație cu concurența, dar în același timp să lase produsele să strălucească.

Trebuie să înțelegem că designul în sine va deveni un element recognoscibil ce va fi alăturat imaginii generale a brandului alături de produsele / serviciile prezentate și vândute, de la amenajare și până la o viitoare actualizare a imaginii.

2. Se introduce expunerea prin design a calităților brandului: încredere, calitate, prietenie etc. Aceste elemente se reflectă în atributele ca mesajul dat de brand, logo, slogane, dar și în materialele palpabile: finisaje, forme, materiale folosite, sisteme de depozitare, de expunere, sisteme de suspendare / agățare, sisteme de iluminare care să pună accent pe produse și reclame.

3. Atragerea clienților și câștigarea lor pentru revizitări începe de la îmbunătățirea interacțiunii dintre client și produse, și dintre client și asistentul de vânzări. Pentru păstrarea clienților actuali vom introduce în design elemente recongnoscibile lor deja, pentru a nu bulversa cu schimbarea.

Pentru atragerea de clienți noi, în funcție de segmentul de vârstă vizat, se vor introduce în design elemente atractive și în trend, dedicate acestora.

Cand gândim conceptul de design interior pentru un astfel de spațiu menit vânzării, trebuie să facem și o analiză a atributelor brandului. Apoi, să aflăm care sunt cerințele clientului legate de vânzări, ce așteptări are, ce probleme sau greutăți, ce idei pentru viitor etc.

Studiu de caz pentru amenajare magazin: Concept Store Gerovital

Conceptul: Substanța definitorie a proiectului, reprezintă ideea generală care reflectă corect realitatea, noțiunile și felul de a vedea lucrurile ce declanșează procesul creativ, substanţiind astfel proiectul în sine, transferul de la concept la proiect putând fi cât se poate de discret.

Conceptul este tonul întregului, este punctul de începere al unui proiect, legături deseori inconştiente între diverse elemente sau care oferă posibilitatea înţelegerii unui aspect într-un mod special.

Definiția unui ”Concept store”= spațiu de expoziție cu vânzare, în care cumulul de experiențe și interacțiuni pe care le poți desfășura aici ar trebui să-l desprindă din categoria magazinelor de brand și să îl transforme într-un spațiu inspirațional. Scopul fiind să dorești să îl revizitezi nu doar pentru cumpărături, ci pentru atmosfera pe care o transmite.

Pentru proiectul Gerovital, ne-am inspirat din concept și am realizat un moodboard care să includă cuvinte și stări proprii brandului. Vorbeam într-un articol anterior despre trenduri bazate pe cuvinte ca hygge și cât de mare este impactul într-un rezultat al cuvintelor de la care pornește conceptul.

În cazul de față cuvintele pe care ne-am bazat conceptul au fost: prețios, feminitate, diafan. Cuvinte și stări, culori și elemente prin care am vrut să creăm o atmosferă caldă, prietenoasă, care să invite la dialog și deschidere din partea clienților.

Atât de importantă încât limba engleză a dezvoltat conceptul de ”window shopping”, vitrina este locul unde începe vânzarea. Anul acesta cu atât mai mult experiența de ”visual merchandising” a căpătat noi valențe. Era Covid 19 ne-a răpit simțul mirosului și tactil (măști și mănuși), așadar trendurile au insistat pe elemente vizuale pentru a compensa..

Recepția sau zona de vânzare și de asistență clienți, de programări sau în unele cazuri de retur, trebuie să fie la vedere, deschise și permisive. Mai ales acum, când recomandăm mai degrabă zone distincte care să fluidizeze procesele de vânzare față de celelalte, iar clienții să nu aștepte.

Pentru partea de expunere a produselor, am mutat focusul mult mai central în concept store-ul Gerovital, pe standere de proporții mai adecvate unei expuneri mai cantitative, cu un design care să pună în evidență produsele.

Zonele de expunere cu vanzare trebuie să pună în valoare produsele. Pentru asta se pot utiliza sisteme de mobilier cu expunere pe rafturi pe pereți, suspendate, agatate, insule de înălțimi diferite. Iată câteva exemple, altele decât cele despre proiectul studiului nostru de caz – magazinul Gerovital.

Modul în care sunt expuse produsele este o artă și implică o tehnică anume: înălțimea la care sunt expuse depinde și de prețul produselor, generează nivele de interes pentru o gamă anume, ia în considerare elementul de fresh aducând produsele noi mai în față de produsele vechi sau invers, pentru lichidarea stocurilor.

Am inclus elemente informative despre produse: standuri pentru broșuri, panouri luminoase cu imagini de promoții și neapărat panouri pe care să ruleze videoclipuri. Astfel experiența de brand este cel mai bine evidențiată.

Spațiul trebuie să fie unul cât mai interactiv per total, clientul trebuie să aibă interacțiune de durată cu produsele, astfel că prin modul în care organizăm layoutul de mobilare conducem clientul pe un traseu dorit. Ideea este ca vizitatorii să poată parcurge un traseu mult mai organic în magazin și nu unul care să definească conturul camerei.

Introducerea de zone în care se pot testa produsele e importantă de asemenea pentru experiența de brand, mai ales în concept store-uri. Mai jos un exemplu pentru zona de testare produse cosmetice propusa de noi în proiectul concept store-ului Gerovital.

În acest loc, dar și pentru întregul magazin, sistemul de iluminare e extrem de important pentru că el va pune sau nu în evidență anumite produse. Va face clienții să revină sau nu, creează atmosfera generală a interiorului și evidențiază detaliile din design. Pentru zona de lounge am creat o iluminare diferita de restul magazinului.

Scopul pentru noi, la It’s private Design a fost crearea unui design actual, iar pentru asta am utilizat materiale actuale, prețioase.

Am apelat la patternuri în tendințe, la suprafețe generoase pentru prezentarea materialelor video și foarte important: introducerea unei zone instagramabile în magazine într-un spațiu de tip lounge, element de succes și inclus în toate trendurile de design pentru 2021 (natură, elipsa, gri etc.)

Notă: Concursul încă nu este definitivat pentru amenajare magazin Gerovital, așadar vă rugăm să ne țineți pumnii în câștigarea lui.

Bonus: Cum facem o  amenajare de stand expozitional care să atragă?

Sperăm că perioada ce urmează, adesea dedicată târgurilor în care brandurile prezintă oferte în domeniul evenimentelor, sau în alt caz, al mașinilor sau în turism, ne va permite revenirea la aceste evenimente dedicate vânzărilor.

Prezența la acestea va face parte din strategia de business a fiecărei afaceri care plănuiește anul 2021 și chiar 2022. Dar printre atâtea alte afaceri, cum iese un stand expozițional în evidență?

Studiu de caz: Stand expozițional It’s Private Wedding

Nunta este un eveniment important, și a devenit o industrie majoră, prin furnizori de servicii care până anul acesta prosperau. Acum însă, un mediu concurențial mai acerb, elementele care construiesc imaginea brandului și atrag clienți sunt esențiale.

Pentru acest scop am construit pentru echipa It’s Private Foto-Video, și ca model pe care îl puteți urma, un  spaţiu plăcut, cu o atmosferă primitoare care să mențină interesul cuplurilor ce se apropie să discute despre evenimentul lor.

Cu portofoliile It’s Private Foto-Video şi It’s Private Print la vedere, evidențiate de lumini și detalii de design, am căutat combinarea elementelor de brand cu cele de design actual.

Acest proiect de design expozițional, precum și cel de concept store de mai sus, prezentat ca studiu de caz, includ elemente din aceste domenii complexe, de la branding la percepția clienților și de la design interior la psihologia clientului și cum ea îi influențează decizia de cumpărare.

PS It’s Private: Vorbeam în alt articol despre tendințe de design interior de succes de la designeri celebri. Și aduceam în discuție sfaturile acestora pentru spații care se reinventează și supraviețuiesc prin schimbarea designului de interior, prin regăsirea în

elemente de brand și definirea acestora ca propuneri unice de vânzare. Credem că imaginea brandului se reflectă în modul de prezentare al produselor/ serviciilor, în packaging-ul produselor, în modul lor de expunere într-un stand, în designul interior al magazinului care vinde, toate sunt elemente cu o importanță tot mai mare. Și putem să vă ghidăm în alegerea acelor elemente care de la amenajare la branding, să vă garanteze un viitor mai sigur.

 

Focus on spirit. Design for spaces.

Întrebați-ne despre ce putem face pentru magazinul dvs.