Cum să atragi clienți noi in domeniul hotelier! Decorațiuni de Crăciun pentru hotel – sfaturi de la un profesionist în design interior.

Un studiu făcut de INSE ne anunţă că în octombrie 2020 numărul turiştilor cazaţi în hoteluri sau pensiuni s-a injumătătit faţă de anul trecut. Cifre alarmante pentru domeniul ospitalitătii.

În anul în care pandemia a dat peste cap planuri și a reconfigurat alegeri, studiile ne arată că 39% dintre români vor alege pensiuni și 29% hoteluri ce oferă posibilitatea de a beneficia de un pachet all inclusive, pentru vacanțele lui 2020. Asta arată statisticile verii.

Astfel ca acum, înainte de sărbătorile de iarnă, aceste locații se pregătesc pentru a primi musafiri dornici să petreacă vacanțe cu trei componente critice: spirit de sărbători, deconectare și siguranță.

Pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni și clienții lor, comună este componenta de Siguranță, în care au investit deja. Alte două dimensiuni ale afacerii sunt acoperite de sfaturile de decorare: Economie și de Impact vizual.

Propunem așadar detalii care fac diferența și joacă un rol important în strategia de marketing și delectarea vizitatorilor. Adoptați câteva dintre sfaturile de mai jos și bifați elementele pentru clienți fericiți ce revin, clienți noi ce devin clienți fideli și recomandări de la aceștia spre noi prospecți.

Sfaturi utile în decorarea hotelului sau pensiunii, pentru sărbători la capacitate maximă

Am discutat într-un articol de pe blog despre cum anumite cuvinte care exprimă și stiluri de lifestyle, inspiră designul interior. Cuvinte ca ”hygge”, ”lagom” sau ”fika”.

Sentimentul de confort și relaxare, dar mai ales cel de deconectare de contextul mondial este acel sentiment pe care îl caută fiecare client care vă alege pentru vacanță. Și se poate crea cu atenție la detalii. Alegerile de mai jos reflectă atuurile reprezentative ale studioului nostru, atenția la detalii și stilul contemporan eclectic cu tendințe ușor minimaliste.

1. Idei decorare exterior hotel sau pensiune, pentru a atrage clienții.

Este prima impresie pentru cei care vin din zone îndepărtate, zone cu restricții chiar sau zone fără aer să sărbătoare. Aici ne concentrăm pe fațadele hotelului sau pensiunii, cu ghirlande luminoase și elemente de iluminare care sunt printre cele mai evidente și de impact elemente pentru a decora atât elementele fațadei cât și pentru a delimita vizual zone și elemente de pe terasă sau din spațiul verde.

Așadar vă recomandăm iluminarea prin contururi de ferestre, de uși, streașini de acoperiș și stâlpi, dar și copaci și arbuști sau figurine luminoase care să contureze alei.

Recomandări pentru un element de branding ce se propagă singur și îți aduce noi vizitatori: Intrarea principală și terasele de exterior trebuie împodobite cu grijă, pentru că vor reprezenta atuuri și cărți de vizită în fiecare nouă fotografie postată de clienți. Iar restricțiile din restaurante ne determină să oferim soluții creative, improvizații care să nu pară compromisuri, ci elemente de exclusivitate, la fel de apreciate.

Așa cum este o zonă intimă de cină sau prânz, decorată pentru sezon.

o.

Un element de branding, de atragere a clienților și menținerea lor, este conceperea unei atmosfere deosebite: elementul de cosyness creat de băncuţe decorate cu textile, de zonele de pitfire, de adăugarea unor decorațiuni specifice perioadei, altele decât iluminatul cum ar fi: coronițele, mici jardiniere cu brăduți, sunt detalii care alături de experiența culinară vor captura atenția și loialitatea clienților.

De asemenea, constant sentimentul de cald și bine, de la primire la servire, se poate menține prin personalizarea unor băuturi sau feluri de mâncare din meniu. Experienta mâncatului pe terasă și nu în restaurant devine o plăcere, nu o necesitate, iar includerea de noi preparate, specifice perioadei, dă sentimente de plin, bine și fericire (fondue, fântâni de ciocolată, bezele la foc).

2. Idei decorare hol intrare, în hotel sau pensiune, pentru a impresiona clienții.

Lobby-ul este locul unde spui ”Bine ați venit”, este atât de important în setarea stării. De la membrii echipei din pensiune sau hotel care trebuie să fie mereu cu zâmbetul pe buze, la clienți, această zonă servește și la ajustarea stării lor de spirit, care apoi se transmite la client.

Acestea sunt detalii care fac diferența și care joacă un rol important în strategia de marketing.

Decorațiuni lobby hotel, în stil tradițional: bradul de Craciun

Dacă imaginea pe care doriți să o proiectați, specifică hotelului sau pensiuni, este una tradițională, ne îndreptăm spre o amenajare în care este prezent bradul de Crăciun. Acesta poate fi împodibit în culori tradiţionale de sezon, combinații de auriu, roșu, verde și alb, sau în elemente de decor handmade inedite, cu forme care instigă mintea la relaxare. Stele, cadouri, natură prin brazi sau plante, sunt binevenite în decorare, iubite de trenduri și trăite de clienți.

Nelipsitul brad trebuie sa fie impozant și cât mai aproape de imaginea ideală a poveștilor, cu zeci de cadouri așezate la bază. Despre cum să împodobiţi bradul în stiluri diferite, puteţi citi aici.

Decorațiuni inedite lobby hotel, idei atipice

O altă direcție de decorare este alegerea de elemente atipice, inovatoare și astfel atrăgătoare pentru cei care așteaptă o fotografie de impact.

Pentru cei care vor să aibă un alt centru de interes decât bradul clasic în lobby, recomandăm alegerea de elemente ușoare, suspendate, ce dau un aer de imponderabilitate. De asemenea, combinații de volume și sisteme inedite de suspendare a decorațiunilor garantat vor reprezenta puncte de focus.

 

Dar prin ideile de decorare a hotelului sau pensiunii nu ne rezumăm la lobby. Pentru că știm cât de adevărată este zicala ”Detaliile fac diferența” , în domeniul ospitalității cu atât mai mult acele zone ce poate par ascunse sau mai puțin importante sunt cele pentru care pensiunile sau hotelurile vor fi cel mai apreciate: casa scării, colțuri anume la care acordăm atenție și comode din holuri secundare, acestea pot deveni elementele care vă disting.

Aici sunt câteva idei pentru decorarea spațiilor din interiorul hotelului sau pensiunii.

Surprize sau detalii zilnice, locuri unde se lasă dorințe sau scrisori pentru Moșul, sunt idei simple, dar cu valoare adăugată imensă. Bucuria descoperirii va fi fără preț pentru cei mici, iar fericirea lor devine fericirea părinților.

Gândește altfel și pentru un decor de sărbători pe panoul unde ai cheile/cardurile pentru camere.  Sau concepe un sistem de mini cadouri (bomboane, praline, bilețele motivaționale) care să ia forma de advent calendar, amplasat în lobby, pentru fiecare cameră.

3. Idei decorațiuni camere de hotel sau pensiune, pentru clienți care revin

Experiența clientului se prelungește, logic, de la lobby, spre cameră și locul unde începe odihna sa. Vă recomandăm alegerea de elemente care să contribuie la formarea stării de bine, de la prima impresie.

Decorațiuni pe ușile camerelor de hotel/pensiune.

Este primul element care întâmpină clientul spre odihnă. Trebuie să simtă că trece pragul nu doar unei camere, ci intră efectiv în vacanță. Stilul decorațiunior alese depinde de designul hotelului sau cel din lobby, sau poate fi unul personalizat pentru fiecare cameră.

Sfaturi pentru decorațiuni de Crăciun în camera de hotel sau pensiune.

Aici este locul unde putem include elemente de sezon care vor aduce toată șederea clienților la alt nivel. Și ne asigură astfel un alt pas spre fidelizarea lor. Ducem afacerea la un alt nivel și ne definim ca locul unde clientul poate regăsi și data viitoare aceeași stare.

Pentru camere alegem elemente de decor în temă, de la brăduți mici și decorațiuni specifice (ghirlande, lumini), la elemente de decor noi achiziționate (cuverturi colorate, perne). Acestea sunt accesorii ușor de modificat, dar pot schimba imaginea unei camere întregi.

Și se pot, de la an la an, reimagina în decoruri noi, inventive.

Experiența camerei decorate de vacanță se completează cu următoarele sfaturi ce ne readuc la cele trei componente căutate de clienți anul acesta:  spirit de sărbători, deconectare și siguranță.

Pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni poate însemna dezvoltarea brandului, impunerea pe piață și siguranța unui viitor cu clienți fideli.

Tips & tricks pentru camere de hotel sau pensiune care impresionează de Crăciun.

  • Clasicul detaliu “pillow mint” poate fi înlocuit cu diverse alte dulciuri specifice perioadei, și decorate festiv.

Ne concentrăm pe acele detalii care intră în contact cu clientul zilnic, de multiple ori.

  • Oriunde se poate aduce un plus de feeling de sărbători, acele detalii pot face diferența. Ca de exemplu serviciul de room service poate include platouri cu selecţie de prăjituri de sezon, sau meniul de restaurant poate include preparate şi băuturi noi, sau o prezentare nouă a preparatelor – mai festivă.

  • Elementul de ”don’t bother/nu deranjați”, suportul cardului de intrare în cameră, meniul, și orice alte pliante, pot fi personalizate grafic ușor fără costuri mari și devin decisive în crearea atmosferei și a unei impresii de durată.

Oferim aceste sfaturi din experiența acumulată din 2012 în colaborarea cu dezvoltatori imobiliari din segmentul high-end rezidențial și privat, din domeniile HoReCa, Office, Concept Store și Expoziționale.

Astfel se fac investiții și în viitor, nu doar în aspectul de sărbători al hotelului sau pensiunii. Pentru că marketingul și adaptarea la nevoile clienților acum, va aduce hotelului sau pensiunii un plus de siguranță în 2021, când va reuși să: aducă un plus de valoare imaginii brandului, să crească procentele de mai sus și să facă din vizitatori clienți fideli.

Pe scurt așadar, cum ajută decorarea spațiilor HoReCa de Crăciun creșterea afacerii și fidelizarea clienților?

It’s Private Design este studioul de arhitectură de interior și design interior care oferă soluții impecabile, 100% implementabile, pentru proiecte HoReCa. Am avut succes în colaborarea cu clienții ce țin la imaginea brandului și care înțeleg că designul interior este parte importantă a dezvoltării afacerii lor, pe două planuri:

A. Diferențierea de concurenți, hoteluri, pensiuni și toate tentațiile din afara României.

Ieșirea din zona de confort și crearea de lucruri noi sunt importante în amenajare, într-un an care ne-a împins pe toți să gândim altfel. Dar această ieșire din zona de confort ne ajută să ne diferenţiem de ceilalţi și să ne concentrăm la adaptarea la nevoile clienţilor prin amenajarea interioară care reflectă ce dorește clientul nostru.

B. Branding organic, care crește prin imagine, recomandări și diferențiere.

Un alt aspect critic prezentului și viitorului este imaginea pe care o construim, prin ceea ce decorăm, în online și așadar devine investiție în viitor.

Recomandăm includerea unor zone instagramabile în orice colț disponibil al hotelului sau pensiunii. Fiecare nouă fotografie postată este publicitate gratuită, din partea clienților care simt că ”merită o poză”.

Să ne aducem aminte, mai ales în această perioadă, ce impact are reclama vizuală.

Ce vor găsi clienții la locație îi poate face să uite de ceea ce a determinat scăderea interesului pentru vacanţe în 2020 cu 30% până la 40%: teama.

Iar decorarea spațiilor în HoreCa are mai mult decât puterea de a schimba atitudini, poate fi detaliul care să ajute afacerea să salveze o parte din an sau să își fidelizeze clienți pentru viitor.

PS It’s Private: Rolul principal al unui studio de design sau designer / arhitect de interior este să facă o diferență majoră, contribuind la profitabilizarea investiției proprietarului afacerii din ospitalitate în design interior. Designer-ul este responsabil ca imaginea afacerii să fie una care inspiră un feeling la care clienții vor vrea să revină.